Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake Simple & Sedap

Dari pelbaagai macam resepi nasi goreng cendawan, Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake ini adalah jawapan untuk pencinta makanan yang mencari hidangan yang lezat dan berfungsi dalam masa yang singkat.

Nasi goreng adalah antara hidangan kegemaran ramai, dan dengan sentuhan cendawan shitake yang eksklusif, ia menjadi lebih memikat dan berkelas.

Cendawan shitake, dengan tekstur uniknya, memperkayakan lagi hidangan ini dengan rasa yang deep dan aroma yang menggugah selera.

Dalam artikel ini, kami akan berkongsi langkah-langkah mudah dan pantas untuk mencipta hidangan Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake yang pasti akan memukau lidah anda.

Nasi Goreng Cendawan Shitake

Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake
Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake

“Nasi Goreng Cendawan Shitake” merupakan hidangan yang memikat dengan rasa dan kelezatan yang unik.

Nasi goreng ini menyajikan kombinasi sempurna antara nasi yang digoreng dengan rasa harum, cendawan shitake yang melimpah, dan bumbu yang kaya.

Rasa gurih dan lezat dari cendawan shitake menyatu dengan nasi goreng yang pulen, mencipta hidangan yang memanjakan lidah.

Ia adalah pilihan yang luar biasa untuk pencinta makanan Asia yang mencari cita rasa yang berbeza dan memuaskan.

Cover Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake GudangResepi

Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake

Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake ini adalah jawapan untuk pencinta makanan yang mencari hidangan yang lezat dan berfungsi dalam masa yang singkat.
Prep Time 15 minutes
Cook Time 15 minutes
Course Main Course
Cuisine Malaysian
Servings 3 people
Calories 364 kcal

Ingredients
  

  • 3 cawan nasi
  • 1 sedu besar unsalted butter
  • 10 ulas bawang putih
  • Segenggam cendawan Shitake
  • 1 biji telur atau isi ayam
  • secukupnya aneka sayur-sayuran
  • 1/2 sedu teh garam

Instructions
 

  • Tumis butter dan bawang putih sehingga naik bau.
  • Masukkan cendawan dan biarkan layu sedikit.
  • Masukkan nasi dan kacau sehingga sebati.
  • Masukkan telur dan garam, kacau telur bersama nasi. Akhir sekali, masukkan sayuran.
  • Masak sehingga semuanya rata dan sayur masak. Siap untuk dinikmati.

Video

Note (Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake)

Sungguh senang betul nak buat nasi goreng cendawan ni, kan? Memang padat dengan lazat, memang jadi pilihan terbaik untuk sahur.

Bahan-bahan dia pun senang je nak cari. Kalau nak lagi power, tambah telur mata goreng garing atas tu, memang tak boleh tahan!


Dengan melengkapkan “Resepi Nasi Goreng Cendawan Shitake” ini, anda akan merasai cita rasa yang memukau dalam hidangan sehari-hari anda.

Cendawan Shitake, dengan kekayaan rasa dan khasiatnya, memberikan hidangan nasi goreng anda sentuhan unik.

Kini, anda tidak perlu lagi bimbang tentang apa yang ingin dimasak untuk makan malam.

Ikuti langkah-langkah mudah ini, dan anda akan mempunyai hidangan lazat yang pasti memuaskan selera anda. Teruskan memasak dan menikmati hidangan istimewa ini dalam keseharian anda!

Originally posted 2023-10-06 19:24:56.

Leave a Comment

Recipe Rating